tisdag 19 maj 2009

Snart slut på termin 3

Sen kommer sommaren. Fast redan nu har jag kollat upp prserna för nästa termins kurslitteratur. Bara första delkursen kommer att kosta mig ca 2500 kr...förutsatt att jag köper alla böckerna nya.

Det är så kul att vara student om man ser det från ett ekonomiskt perspektiv. Visst, jag förstår att jag har gjort ett eget val och att jag får stå mitt kast. Men som det har varit den här kursen, där man i genomsnitt jobbat 50 timmar i veckan för att klara skolans krav, så gör det ju att jag inte kan jobba vid sidan om studierna.

På ett sätt tackar jag så mycket för att jag är tillräckligt gammal och har jobbat för att få tilläggslån, även om det gör min studieskuld ännu större.
Jag hade aldrig klarat mig på att vara den genomsnittliga studenten som bara pluggar och har statens "standard-lön" för det.

Money, money, money, must be funny in the rich man's world...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar